اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير




انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير


اردني انجلش
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كيف تشرح الـ word study ؟

اذهب الى الأسفل

كيف تشرح الـ word study ؟ Empty كيف تشرح الـ word study ؟

مُساهمة من طرف GNASSORA الخميس 3 فبراير 2011 - 1:16










السلام عليكم.

كنت أشرح الوورد ستدي بهذه الطريقة:

1- تقرأ طالبة الكلمة.





2- تقرأ طالبة أخرى شرح الكلمة.
3- أقوم بشرح الكلمة بالصورة والأمثلة.
4- نقوم بحل السؤال الصغير الذي يلي كل كلمة.

ولكن الموجهة لم يعجبها ذلك، وتقول أنني يجب ألا أشرح الكلمة بل أدع
الطالبات يستنتجنها بأنفسهن. لا أعلم لكن أرى أن طريقتي معقولة وبسيطة.

هل هناك طرق تستخدمونها؟
وماذا يكون التطبيق عادة في مثل هذه النوعية من الدروس؟
وهل هناك ألعاب شيقة أو تمرينات مناسبة في ظل وجود كلمات كثيرة في الدرس؟

كل الشكر
انا اشرح درس الكلمات بالطريقة هذه:
تكون الكلمات مكتوبة على بطاقات اعلقها غير مرتبة واطلبهم يرتبوها ابجديا
اصنف كل كلمة (اسم-فعل-صفة ........)
اكثر الكلمات المفروض ان الطلاب يعرفوها من الدرس السابق وبالتالي اطلبي تكوين جملة ويمكن وضع فعل مساعد عشان الوقت
اذا جديدة اوضح المعنى واطلب جملة
طبعا كل هذا والكتاب مغلق ثم يفتحون الكتاب ويقرو
اما بالنسبة للتطبيق عندك لوحة الكلمة المفقودة او لوحة ترتيب الحروف او
صلي الصورة بالكلمة او ضعي في المكان الخالي وكلها عبارة عن سباقات بين
مجموعتين ومرررررة ممتعة







I
am not a teacher yet but when I was finishing my teaching course at the
school I explained the word study more than once and both the teacher
and the supervisor liked it so much

you have to support the words with flash cards
Photos ,pictures and even real things.

For example ,in the book there are 12 new words
You prepare 12 pictures or any type of aids for each word
You divide the board to 12 sections
Explain it word by word ,it doesnt matter if you ask any student to read or you read but its better to make them share u :)
Anyway you write notes in each section and stick on the pictures under each word. .
After that you can take off the pics and remove the notes from the board
,12 students re-explain the word or tell what part of speech it is and
match it to the correct word. .
Dont forget to explain the exercise and answer some points then give them the rest as homework

Best of luck ^_^






لي طرق عديدة وعادة
After homework, I ask sts to open their book and ask them What kind of lesson is this ?
Then I start to explain each word individually
I ask:
1- What kind of speech is this word ?
2- I say it then ask sts to repeat it indivdually and in group
- I explain it by pictures, real things , sentences or acting.
3- If the word is a verb I ask them to give the past and the past participle, and if it is a noun I ask them to give the plural
4 I ask them to read the sentences from their book or sentences I prepared
5- I ask sts to make sentences using the new words and this step is very important for me.
6- I will use a worksheet usually it is match-question

I usually present this lesson by using powerpoint



GNASSORA
GNASSORA
مؤسسين الشبكة
مؤسسين الشبكة

انثى
عدد المساهمات : 7167
نقاط : 25972
السٌّمعَة : 59
تاريخ التسجيل : 11/01/2011
الموقع : Jordan
تعاليق : TO BE OR NOT TO BE THAT``S THE QUESTION

https://jordan-english.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى