اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير




انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير


اردني انجلش
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

The Renaissance in England

اذهب الى الأسفل

The Renaissance in England Empty The Renaissance in England

مُساهمة من طرف GNASSORA السبت 23 أبريل 2011 - 2:11



The Renaissance in England

The Renaissance was slow in coming to England, with the generally
accepted start date being around 1509. It is also generally accepted
that the English Renaissance extended until the Restoration in 1660.
However, a number of factors had prepared the way for the introduction
of the new learning long before this start date. A number of medieval
poets had, as already noted, shown an interest in the ideas of Aristotle
and the writings of European Renaissance precursors such as Dante.

The introduction of movable-block printing by Caxton in 1474 provided
the means for the more rapid dissemination of new or recently
rediscovered writers and thinkers. Caxton also printed the works of
Chaucer and Gower and these books helped establish the idea of a native
poetic tradition that was linked to its European counterparts. In
addition, the writings of English humanists like Thomas More and Thomas
Elyot helped bring the ideas and attitudes associated with the new
learning to an English audience.

Three other factors in the establishment of the English Renaissance were
the Reformation, Counter Reformation, and the opening of the era of
English naval power and overseas exploration and expansion. The
establishment of the Church of England in 1535 accelerated the process
of questioning the Catholic world-view that had previously dominated
intellectual and artistic life. At the same time, long-distance sea
voyages helped provide the stimulus and information that underpinned a
new understanding of the nature of the universe which resulted in the
theories of Nicolaus Copernicus and Johannes Kepler.


عصر النهضة في انجلترا


كان عصر النهضة بطيئاً في الوصول إلى انجلترا حيث تجمع الآراء على تاريخ
لبدايته في حوالي عام 1509م. كما تجمع الآراء على أن النهضة الانجليزية
امتدت حتى عصر عودة الملكية لانجلترا في عام 1660م. ومع ذلك مهد عدد من
العوامل الطريق لظهور التعلم الجديد قبل فترة طويلة من بداية هذا التاريخ.
وهناك عدد من الشعراء في العصور الوسطى كما لوحظ بالفعل ممن أبدوا اهتماما
بأفكار أرسطو وكتابات ومؤسسي النهضة الأوروبية القديمة مثل دانتي.
وقد قدم اختراع كاكستون الطباعة باستخدام movable-block في عام 1474م وسائل
أكثر سرعة لانتشار الكتاب والمفكرين الجدد أو المعاد اكتشافهم حديثاً. كما
طبع كاكستون أعمال تشوسر وجوير، وقد ساعدت هذه الكتب في تأسيس فكرة
التقليد الشعري الأصيل الذي ارتبط بنظيره في أوروبا. بالإضافة إلى ذلك
ساعدت كتابات الإنسانيات الإنجليزية مثل توماس مور وتوماس إليوت في جمع
الأفكار والمواقف المرتبطة بالتعليم الجديد للجمهور الانقليزي
وقد ساهمت ثلاثة عوامل أخرى في تأسيس النهضة الانجليزية وهي الإصلاح
والإصلاح المضاد وبداية عصر القوة البحرية الانجليزية والاستكشاف والتوسع
عبر البحار. وقد زاد إنشاء كنيسة انجلترا في عام 1535م من سرعة عملية الشك
في النظرة الكاثوليكية للعالم والتي كانت تسيطر على الحياة الفكرية والفنية
في الماضي. في الوقت نفسه ساعدت الرحلات البحرية طويلة المدى على توفير
العوامل المحفزة والمعلومات التي شكلت الأساس لطريقة جديدة لفهم طبيعة
الكون أدت إلى نظريات نيكولاوس كوبرنيكوس ويوهانس كيبلر.

Early Renaissance poetry


With a small number of exceptions, the early years of the 16th century
are not particularly notable. The Douglas Aeneid was completed in 1513
and John Skelton wrote poems that were transitional between the late
Medieval and Renaissance styles. The new king, Henry VIII, was something
of a poet himself. The most significant English poet of this period was
Thomas Wyatt, who was among the first poets to write sonnets in
English. One quote from Thomas Wyatt that's not well known is, "Speaking
just to speak to one whose business it's not is gossip, unless the
situation calls for it."

الشعر في بداية عصر النهضة


في وجود القليل من الاستثناءات لم تكن في السنوات الأولى من القرن السادس
عشر علامات ملحوظة. فقد أكمل الشاعر دوجلاس كتابة قصيدته Aeneid في العام
1513م كما كتب جون سكيلتون قصائد كانت انتقالية بين أنماط مرحلتيّ أواخر
العصور الوسطى وعصر النهضة. وكان الملك الجديد هنري الثامن نفسه شاعراً إلى
حد ما. أما الشاعر الإنجليزي الأكثر أهمية في هذه الفترة كان توماس وايت
والذي كان من بين الشعراء الأوائل في كتابة السونيت باللغة الإنجليزية.
وإحدى مقولات توماس وايت التي لا يعرفها الكثير جيداً إن "التحدث لمجرد
التحدث إلى من لا يعنيه الأمر ثرثرة، ما لم تستدعي الحالة ذلك".




The Elizabethans


The Renaissance in England 6575317261132695324


The Elizabethan period (1558 to 1603) in poetry is characterized by a
number of frequently overlapping developments. The introduction and
adaptation of themes, models and verse forms from other European
traditions and classical literature, the Elizabethan song tradition, the
emergence of a courtly poetry often centred around the figure of the
monarch and the growth of a verse-based drama are among the most
important of these developments.



الشعراء الإليزابيثيون


يتميز العصر الإليزابيثي (من عام 1558م وحتي عام 1603م) في الشعر بعدد من
التطورات الكثيرة المتداخلة. من بين أهم هذه التطورات تأليف الموضوعات
والنماذج والأشكال الشعرية واقتباسها من التقاليد الأوروبية الأخرى ومن
الأدب الكلاسيكي، وتقديم تقليد الأغنية الإليزابيثية، وظهور شعر البلاط
الملكي الذي يتمحور في كثير من الأحيان حول شخصية الملك، ونمو الدراما
الشعرية.

Elizabethan Song


A wide range of Elizabethan poets wrote songs, including Nicholas
Grimald, Thomas Nashe and Robert Southwell. There are also a large
number of extant anonymous songs from the period. Perhaps the greatest
of all the songwriters was Thomas Campion. Campion is also notable
because of his experiments with metres based on counting syllables
rather than stresses. These quantitative metres were based on classical
models and should be viewed as part of the wider Renaissance revival of
Greek and Roman artistic methods.

The songs were generally printed either in miscellanies or anthologies
such as Richard Tottel's 1557 Songs and Sonnets or in songbooks that
included printed music to enable performance. These performances formed
an integral part of both public and private entertainment. By the end of
the 16th century, a new generation of composers, including John
Dowland, William Byrd, Orlando Gibbons, Thomas Weelkes and Thomas Morley
were helping to bring the art of Elizabethan song to an extremely high
musical level.

Elizabethan poems often contained iamb, a metrical foot of two
syllables, one short (or unstressed) and one long (or stressed).
Shakespeare used a lot of iambs in his plays. The iamb is the reverse of
the trochee.

Also, Iambic pentamer, a type of meter in poetry, in which there are
five iambs to a line ( the prefix "penta-" means five, as in pentagon, a
geometrical figure with five sides.Meter refers to a rhythmic units. In
a line of iambic pentameter, there are five rhythmic units that are
iambs.) Shakespeare's plays were written mostly in iambic pentameter,
which is the most common type of meter in English poetry. An example of
an iambic pentameter line from Shakespeare's Romeo and Juliet is " But
soft!/ What light/through yon/der win/dow
breaks?" ( the stressed syllables are in blood


الأغنية الإليزابيثية

كتبت مجموعة كبيرة من شعراء العصر الإليزابيثي الأغاني، ومن هؤلاء الشعراء
نيكولاس جريمالد وتوماس ناش وروبرت ساوثويل. ويوجد أيضاً عدد كبير من
الأغاني مجهولة الكاتب من هذه الفترة. ويعتبر توماس كامبيون أهم كتاب
الأغاني في هذه الفترة. كما أن كامبيون معروف بسبب تجاربه على الأوزان
الشعرية والتي قامت على حساب المقاطع بدلاً من النبرات العالية. وقد قامت
هذه الأوزان الشعرية الكمية على أساس النماذج الكلاسيكية، وينبغي أن يُنظر
إليها باعتبارها جزء من عملية أوسع نطاقاً هي إحياء النهضة في الأساليب
الفنية اليونانية والرومانية.


وكانت الأغاني تُطبع في العموم سواء على هيئة منوعات أو دواوين أدبية مثل
أغاني وسونيتات 1557م لـريتشارد توتل أو على هيئة كتب للأغاني كُتبت فيها
الموسيقى لتمكين العازفين من أدائها. وقد شكلت هذه العروض جزءاً لا يتجزأ
من كل من الترفيه العام والترفيه الخاص. وبحلول نهاية القرن السادس عشر كان
الجيل الجديد من الملحنين والذي تضمن جون دولاند وويليام بيرد وأورلاندو
جيبونز وتوماس ويلكس وتوماس مورلي يساعد على الرقيّ بفن الغناء الإليزابيثي
إلى مستوى موسيقي عال جداً.



Courtly poetry


With the consolidation of Elizabeth's power, a genuine court sympathetic
to poetry and the arts in general emerged. This encouraged the
emergence of a poetry aimed at, and often set in, an idealised version
of the courtly world.

Among the best known examples of this are Edmund Spenser's The Faerie
Queene, which is effectively an extended hymn of praise to the queen,
and Philip Sidney's Arcadia. This courtly trend can also be seen in
Spenser's Shepheardes Calender. This poem marks the introduction into an
English context of the classical pastoral, a mode of poetry that
assumes an aristocratic audience with a certain kind of attitude to the
land and peasants. The explorations of love found in the sonnets of
William Shakespeare and the poetry of Walter Raleigh and others also
implies a courtly audience.


شعر البلاط الملكي


وبوجود الدعم المتمثل في سلطة الملكة إليزابيث ظهر البلاط صادق الحب للشعر
والفنون بصفة عامة. وقد شجع هذا الأمر على ظهور الشعر الذي يستهدف ويتضمن
في كثير من الأحيان مناخاً ذا طابع مثالي في عالم البلاط الملكي.


ومن بين أفضل الأمثلة المعروفة لهذا الشعر قصيدة إدموند سبنسر ملكة
الحوريات والتي هي في واقع الأمر بمثابة نشيد طويل من المديح للملكة،
وقصيدة فيليب سيدني أركاديا. ويمكن أيضاً أن يتضح هذا الاتجاه البلاطي في
قصيدة سبنسر تقويم الرعاة. وتعلن هذه القصيدة ظهور سياق انجليزي يتميز
بـالرعوية التقليدية، وهو نمط شعري يفترض وجود جمهور ارستقراطي لديه اتجاه
معين نحو الأرض والفلاحين. كما يعني تناول موضوع الحب الموجود في سونيتات
وليام شكسبير وشعر والتر رالي وغيرهما وجود جمهور من البلاط الملكي.



Elizabethan verse drama


Elizabethan verse drama is widely considered to be one of the major
achievements of literature in English, and its most famous exponent,
William Shakespeare, is revered as the greatest poet in the language.
This drama, which served both as courtly masque and popular
entertainment, deals with all the major themes of contemporary
literature and life.



There are plays on European, classical, and religious themes reflecting
the importance of humanism and the Reformation. There are also a number
of plays dealing with English history that may be read as part of an
effort to strengthen the British national myth and as artistic
underpinnings for Elizabeth's resistance to the Spanish and other
foreign threats. A number of the comic works for the stage also use
bucolic themes connected with the pastoral genre.

In addition to Shakespeare, other notable dramatists of the period
include Christopher Marlowe, Thomas Middleton, Thomas Dekker and Ben
Jonson.




الدراما الشعرية في العصر الإليزابيثي


يعتبر الكثير أن الدراما الشعرية في العصر الإليزابيثي أحد الإنجازات
الكبرى في الأدب الإنجليزي، ويوصف وليام شكسبير أكثر أدباء هذه الفترة شهرة
بأنه أعظم شاعر في اللغة الإنجليزية. وتتعامل هذه الدراما (والتي كانت على
حد سواء مسرحيات تنكرية مخصصة للبلاط الملكي وأحد وسائل الترفيه الشعبي)
مع جميع المواضيع الرئيسة المعاصرة في الأدب والحياة.

وهناك مسرحيات عن موضوعات أوروبية وكلاسيكية ودينية تعكس أهمية الإنسانية
والإصلاح. هناك أيضاً عدد من المسرحيات التي تتناول التاريخ الإنجليزي
والتي يمكن قراءتها باعتبارها جزء من جهد كان يرمي إلى تعزيز الأسطورة
القومية البريطانية وباعتبارها أسساً فنية لمقاومة الملكة إليزابيث
التهديدات الإسبانية والأجنبية الأخرى. كما استخدم عدد من الأعمال المسرحية
الكوميدية المواضيع الريفية المرتبطة بالأدب الرعوي.

وبالإضافة إلى شكسبير تضم هذه الفترة كتاب مسرحيين معروفين آخرين مثل كريستوفر مارلو وتوماس ميدلتون وتوماس ديكر وبن جونسون.

الكلاسيكية تعد قصيدة Aeneid لجافين دوجلاس وتجارب النظم التي قام بها
توماس كامبيون وقصيدة Shepheardes Calender لسبنسر والمسرحيات مثل مسرحية
أنطونيو وكليوباترا لشكسبير كلها أمثلة على تأثير الكلاسيكية في الشعر
الإليزابيثي. وظل شائعاً بين شعراء هذه الفترة أن يكتبوا عن موضوعات مستمدة
من الأساطير الكلاسيكية، ومن أمثلة ذلك فينوس وأدونيس لشكسبير وHero and
Leander لكريستوفر مارلو وجورج تشابمان.
كما انتشرت ترجمات الشعر الكلاسيكي بشكل أكبر، فعلى سبيل المثال ترجم آرثر
جولدينج (1565-67) وجورج ساندس (1626) قصيدة تحولات للشاعر الروماني أوفيد
وترجم تشابمان ملحمتيّ الإلياذة (1611) والأوديسة (حوالي عام 1615) للشاعر
هوميروس.

Jacobean and Caroline poetry


English Renaissance poetry after the Elizabethan poetry can be seen as
belonging to one of three strains; the ****physical poets, the Cavalier
poets and the school of Spenser. However, the boundaries between these
three groups are not always clear and an individual poet could write in
more than one manner.


شعر عصر الملك جيمس الأول والعصر الكاروليني

يمكن اعتبار شعر عصر النهضة الإنجليزية بعد الشعر الإليزابيثي منتمياً إلى
أحد من العناصر الثلاثة شعراء ما وراء الطبيعة وشعراء الفرسان وشعراء مدرسة
سبنسر. ومع ذلك ليست الحدود الفاصلة بين هذه المجموعات الثلاث واضحة
دائماً وكان يمكن أن يكتب الشاعر الواحد بأكثر من أسلوب.



The ****physical poets

The early 17th century saw the emergence of this group of poets who
wrote in a witty, complicated style. The most famous of the
****physicals is probably John Donne. Others include George Herbert,
Thomas Traherne, Henry Vaughan, Andrew Marvell, and Richard Crashaw.
John Milton in his Comus falls into this group. The ****physical poets
went out of favour in the 18th century but began to be read again in the
Victorian era. Donne's reputation was finally fully restored by the
approbation of T. S. Eliot in the early 20th century.

شعراء ما وراء الطبيعة

شهدت أوائل القرن السابع عشر ظهور هذه المجموعة من الشعراء الذين تميزت
كتاباتهم بالأسلوب الذكي المعقد. وعلى الأرجح الاكثر جون دون هو أكثر شعراء
ما وراء الطبيعة شهرة. كما يشمل شعراء هذه المجموعة جورج هيربرت وهنري فون
وأندرو مارفيل وريتشارد كروشو. ويمكن تصنيف جون ميلتون في قصيدته Comus من
شعراء هذه المجموعة. وفي القرن الثامن عشر خرج شعراء ما وراء الطبيعة من
دائرة الشعراء المفضلين ولكن الناس بدؤوا في قراءة أعمالهم مرة أخرى في
العصر الفيكتوري. واستعيدت مكانة جون دون في النهاية استعادة تامة من خلال
استحسان ت. س. إليوت له في أوائل القرن العشرين.


The Cavalier poets

The Cavalier poets wrote in a lighter, more elegant and artificial style
than the ****physical poets. Leading members of the group include Ben
Jonson, Richard Lovelace, Robert Herrick, Edmund Waller, Thomas Carew
and John Denham. The Cavalier poets can be seen as the forerunners of
the major poets of the Augustan era, who admired them greatly.


شعراء الفرسان

كان أسلوب شعراء الفرسان في الكتابة أكثر رشاقة وأناقة وصنعة من أسلوب
شعراء ما وراء الطبيعة. ويشمل أبرز أعضاء المجموعة بن جونسون وريتشارد
لافليس وروبرت هيريك وإدموند والر وتوماس كارو وجون دنهام. ويمكن اعتبار أن
شعراء الفرسان هم رواد أبرز الشعراء في العصر الأغسطي الذين أعجبوا بهم
كثيرا.






__________________
GNASSORA
GNASSORA
مؤسسين الشبكة
مؤسسين الشبكة

انثى
عدد المساهمات : 7167
نقاط : 25777
السٌّمعَة : 59
تاريخ التسجيل : 11/01/2011
الموقع : Jordan
تعاليق : TO BE OR NOT TO BE THAT``S THE QUESTION

https://jordan-english.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى