اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير



الرئيسيةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

أهلا وسهلا بك اردني انجلش.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.




 

اردني انجلش :: منتديات اللغة الانجليزية :: منتديات اللغة الانجليزية :: منتدى تحضير دروس اللغة الانجليزية :: تحضير دروس لغة انجليزية (lelesson plan)

شاطر
الخميس 4 أغسطس 2011 - 21:13
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مؤسسين الشبكة
الرتبه:
مؤسسين الشبكة
الصورة الرمزية


البيانات
انثى
عدد المساهمات : 7166
نقاط : 23069
السٌّمعَة : 59
تاريخ التسجيل : 11/01/2011
الموقع : Jordan
تعاليق : TO BE OR NOT TO BE THAT``S THE QUESTION
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://jordan-english.yoo7.com


مُساهمةموضوع: how to teach grammar and listening



how to teach grammar and listening

They
teach grammar by explaining the forms and rules and then drilling
students on them. This results in bored, disaffected students who
canproduce correct forms on exercises and tests
students will absorb grammar rules as they hear, read, and use the language in communication activities.
Declarative knowledge enables a student to describe a rule of grammar and apply it in pattern practice drills
Procedural knowledge enables a student to apply a rule of grammar in communication.


Listening
Listening
involves a sender (a person, radio, television), a message, and a
receiver (the listener). Listeners often must process messages as they
come, even if they are still processing what they have just heard,
without backtracking or looking ahead. In addition, listeners must cope
with the sender's choice of vocabulary, structure, and rate of delivery.
The complexity of the listening process is magnified in second language
contexts, where the receiver also has incomplete control of the
language.

Given the importance of listening in language learning
and teaching, it is essential for language teachers to help their
students become effective listeners

• Radio and television programs
• Public address announcements (airports, train/bus stations, stores)
• Speeches and lectures
• Telephone customer service recordings





الموضوعالأصلي : how to teach grammar and listening // المصدر : اردني انجلش // الكاتب: GNASSORA



توقيع : GNASSORA









الإشارات المرجعية

التعليق على الموضوع بواسطة الفيس بوك

الــرد الســـريـع
..





تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة