اردني انجلش
اهلا و سهلا بكم في منتداكم و كل عام و انتم بالف خير



الرئيسيةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

أهلا وسهلا بك اردني انجلش.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.




 

اردني انجلش :: منتديات اللغة الانجليزية :: منتديات اللغة الانجليزية :: منتدى تحضير دروس اللغة الانجليزية :: تحضير دروس لغة انجليزية (lelesson plan)

شاطر
الخميس 4 أغسطس 2011 - 20:28
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مؤسسين الشبكة
الرتبه:
مؤسسين الشبكة
الصورة الرمزية


البيانات
انثى
عدد المساهمات : 7166
نقاط : 23072
السٌّمعَة : 59
تاريخ التسجيل : 11/01/2011
الموقع : Jordan
تعاليق : TO BE OR NOT TO BE THAT``S THE QUESTION
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://jordan-english.yoo7.com


مُساهمةموضوع: how to prepare the lesson



how to prepare the lesson


Topic: Classroom objects

Level:
Elementary/Pre-intermediate Language introduced/revised: school
words. Children should know words that related to the school topic and
be able to ask for things politely in the classroom.


Materials Neededالوسائل المساعدة
Flashcards with words/pictures: School Flashcards 1, School Flashcards 2, School Flashcards 3

Worksheet: ‘Pens and pencils’, ‘School Uniforms’
Bloat or tape for sticking pictures on the board.
OHT and projector for these sheets: Pens & pencils,
Song: Quiet Please!
School uniform

Lesson Objectivesأهداف الدرس
Introducing school object vocabulary.
Using correct register when asking for things in the classroom.
Developing listening for specific information.
Lesson Proceduresخطوات الدرس Arabic in Brief Time
Warm Up Aim: To introduce the topic to students
1-
Tell your students that they are going to play a guessing game. Put
them in four teams (if you have a big class), or two teams. Tell them
that each team has four chances to guess the word. Teams try to guess
the word in turns.
2- Put this on the board_ _ _ _ _ _ . Tell
students that the word they should guess is a noun; it’s a place they go
to in September; some of them like it and some don’t.
3- Draw a box at the bottom of the board, Explain that this box is the incorrect letter box.
4- When a team guesses a correct letter, put it in the right space _ c _ o _ _
Put the incorrect letters in the incorrect letter box. The winner is the team that gets most of the letters.
5-
After they guess the word, write SCHOOL twice on the board. In two
teams, students write as many school related words as possible. The
winner is the team that writes more words.
1- اخبر طلابك أنهم سوف
يقومون بلعب لعبة تخمين الكلمة، قسمهم الى مجموعتين أو أربعة (تبعاً لعدد
الطلاب في الفصل). و كل فريق لديه أربع فرص لمعرفة الكلمة.
2-قم بوضع
خطوط على السبورة - - - - - و ابدأ بإعطاء الطلاب بعض المعلومات لمساعدتهم
في معرفة الكلمة. ارسم صندوق على السبورة لوضع الأحرف الخطأ فيه.
3-ضع الحرف الذي يحزره أي فريق في مكانه الصحيح.
4-بعد معرفة الكلمة، اكتبها على السبورة و الفريق الفائز هو الفريق الذي يكتب أكبر عدد من الكلمات التي لها علاقة بهذه الكلمة.
15 minutes
Presentation of vocabulary Aim: To introduce school vocabulary
1-
Enlarge school flashcards 1, school flashcards 2, and school flashcards
3. Put the cards face down on your desk. Reveal the cards one by one
and ask ”What’s this?”
2- Pelmanism: Write letters on the back of
the picture flashcards; write numbers on the back of the word cards. Put
all the cards face down on the floor. Put the students in two teams;
they compete to find the right picture/word match. The winner is the
team that has more matches.
Aim: To spell new words correctly
3-
Write ENP on the board. Tell your students that this is something we use
at school to write with, but the letters are not in order. After the
students come up with the right answer, write it on the board, and then
give them the ‘Pens & pencils’ worksheet; tell them they have 7
minutes to do it. When they finish, students check answers in pairs.
Check answers with them on an overhead projector if you have one, or on
the board.
Aim: To develop writing and speaking skills
4- Show
your students a bag. Tell them that it is your school bag. Look in your
bag and say: “In my school bag, I’ve got five pens, two pencils, an
eraser and a ruler. What’s in your school bag?” After you get answers
from them, ask them to look in their school bags and do exercise 2 on
the same worksheet. Then, in pairs, students tell each other about what
they have in their bags.
الهدف من التمرين: معرفة المفردات المدرسية
1- ابدأ بوضع بطاقات المدرسة المصورة 1، و 2، و 3، ووجهها الي الأسفل ، اقلب البطاقات واحدة تلو الاخري و اسأل الطلاب عنها .
2- لعبة الذاكرة: قم بكتابة أحرف على ظهر البطاقات المصورة، وأرقام على
ظهر بطاقات الكلمات ثم ضعها مقلوبة على الأرض و قسّم الطلاب إلى فريقين و
الغريق الفائز هو الذي يجمع اكبر عدد من الصور/الكلمات المتطابقة.
الهدف من التمرين: هجاء الكلمات الجديدة بشكل صحيح
على السبوره ENP 3-اكتب
و
قل لهم أنها اسم لأداة تستخدم في المدرسة للكتابة بها إلا أن الحروف غير
مرتبة. اكتب الكلمة صحيحة على السبورة بعد أن يتعرف الطلاب عليها، ثم اعط
الطلاب ورقة العمل و أخبرهم أن لديهم 7 دقائق لحلها. اطلب منهم العمل في
أزواج لمراجعة اجاباتهم، ثم قم بمراجعة الاجابة معهم.
الهدف من التمرين: تطوير مهارات الكتابة و التحدث
4-دع الطلاب يتعرفون على محتويات حقيبتك المدرسية، ثم يعرفونك بما يوجد داخل حقائبهم.



10 minutes







15
minutes





10 minutes
Listening Preparation This lesson is a follow up to the previous stages.
Aim: To teach students request expressions
1- Use flash cards to pre-teach “scissors and crayons”, or bring crayons and scissors with you and elicit their names.
2-
Grab a pen from a student and say: “Give me that;” ask students whether
that was GOOD or BAD behaviour. When they say it was BAD behaviour,
elicit expressions we use to ask for things politely, like “Have you got
some/a/an……………? Can I have some/a/an…………..? Here you are.” Write the
expressions on the board.
3- Show your students the school flashcards to check whether they still remember the school objects they learnt last lesson.
4-
Pair the students up. Tell them that student A has all the classroom
objects, and that student B should ask for them politely. Remind your
students of the expressions on the board. Give student A the picture
flashcards; ask student A not to give the flashcards to student B if
they do not ask POLITELY.

Tip: Briefly explain that we use
‘some’ with scissors and crayons and glue; we use ‘an’ with eraser; and
we use ‘a’ with the remaining objects on the flashcards. You can stick
the flash cards on the board and put the right articles next to them.

Model
the activity with a good student. Make a mistake and say “I want a
pen;” instead of “Can I have a pen, please?” and wait for the students’
reaction.




هذا الدرس لمتابعة الخطوات السابقة.
الهدف من التمرين: تعليم الطلاب أسلوب الطلب
1- قم باستخدام البطاقات المصورة لتعرف الطلاب بالمقص و الألوان أو احضر بعضهم معك الي الفصل.
2-
خذ قلم من يد أحد الطلاب بقوة و أسألهم ما اذا كان هذا السلوك حسناً أو
سيئاً. بعد أن يجيبوا بأنه سلوك سيئ. اطلب منهم اقتراح بعض الجمل التي يمكن
استخدامها لطلب شيئ ما بأسلوب مهذب و اكتب هذه الجمل على السبورة.
3-قم بمراجعة البطاقات المصورة المستخدمة في الدرس السابق.
4-اختر
طالبين (Α وΒ) و اخبرهم بأن الطالب Α لديه جميع محتويات الفصل و لتكن على
شكل بطاقات مصورة و اطلب من الطالب Β أن يقوم بطلب هذه الاشياء من الطالب Α
بأسلوب مهذب و في كل مره يطلب بها أحد الأشياء بأسلوب مهذب يأخذ البطاقة
اما اذا قام بطلب الشئ بأسلوب غير مهذب لا يحصل علي البطاقة.

باختصار
اشرح للطلاب بأن كلمة EMOS تستخدم مع المقصات، و الألوان و الصمغ و نستخدم
na مع الممحاه و نستخدم a لتسمية الأشياء الأخري الموجودة في البطاقات
المصورة.


30 minutes
Listening Activity Aim: To develop listening to instructions and requests
1-
Ask students about instructions that teachers use with them in the
classroom. Elicit “Stand up, sit down, quiet please, turn to page 3.”
2- In the computer room, students listen to the song [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
once. Ask them to name the objects that were in the song. Students
listen to the song one more time and try to remember the instructions
the teacher gave his students.
3- Song re-ordering: Copy the song
words on a word documents. Cut up the song up into slips of sentences.
In teams of three, students listen to the song and order the sentences.
4-
Gap fill: Copy the song words. Create a gap filling exercise by taking
out about ten words, preferably words that your students have learnt.
Ask them to listen to the song and fill in the gaps. They do it alone,
and then check answers in pairs. Check answers with them on an overhead
projector if you have one.
5- Encourage the students to sing the song loudly. Sing along with them. Repeat the song about two times.

Tip: If you do not have internet access in your classroom, write to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and we will send you a disc. الهدف من التمرين: تطوير مهارة الاستماع الي التعليمات وأسلوب الطلب لدي الطلاب
1-أسال الطلاب عن التعليمات التي يستخدمها المدرسون معهم في الفصل ، مثل
“Stand up , sit down ,quiet please , turn to page 3”
2- اجعل الطلاب يقومون بالاستماع الى الأغنية التالية مرة واحدة:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
اطلب منهم ذكر الأشياء التي وردت في الأغنية ثم سماع الأغنية مرة أخري و
يحاولون تذكر التعليمات التي أعطاها المدرس للطلاب في الأغنية.
3-إعادة
ترتيب الأغنية: قم بكتابة كلمات الأغنية على ورقة ثم قطعها الى مجموعات من
الجمل. قسم الطلاب الى مجموعات من ثلاث و اجعلهم يقومون بترتيب جمل
الأغنيه بعد سماعها.
4-ملأ الفراغات :اكتب كلمات الأغنية على ورقة ثم قم
بانتزاع عشرة كلمات تعلمها الطلاب أثناء الدرس و اجعلهم يستمعون الى
الاغنيه و من ثم ملأ الفراغات بكلمات الأغنية المناسبة.
5- شجع الطلاب على غناء الأغنية بصوت عالي ، و غن معهم و كرر هذه العمليه لمرتين.
اذا لم يكن لديك وصلة انترنت في الفصل، ارسل الي العنوان التالي لنبعث اليك بقرص مدمج للأغنية
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
30 minutes
Wrap Up Homework
1-
Tell students that their homework is about something that boys and
girls wear when they go to school. If they do not wear it they get
punished. When they get the answer, write UNIFORM on the board. Ask them
what uniform items that are wearing.
2- Explain exercises A and B of
the school uniform worksheet on an overhead projector. If you do not
have an OHP, enlarge the activity on an A3 sheet, and explain the task.
3- Check answers with students the following lesson on an OHP.

Tip:
Make sure that homework is not given right at the end of the lesson-
stop before the end to tell them what it is. Then you have their full
attention.
فرض منزلي:
1- اخبر الطلاب أن واجبهم يدور حول شئ يلبسه
الأولاد و البنات عند ذهابهم الى المدرسة و إلا تتم معاقبتهم ,عند معرفتهم
الاجابة، اكتب الكلمة على السبورة و اطلب منهم تسمية كل قطعة من الزي
المدرسي الذي يرتدونه.
2- اشرح التمرين Β و Α الموجودين في ورقة عمل الزي المدرسي.
3- قم بمراجعة حلول الفرض المنزلي مع الطلاب في الحصة التالية.

نصيحة: تأكد من عدم اعطاء الطلاب الفرض المنزلي مباشرة في نهاية الحصة و ذلك للتأكد من فهمهم للمطلوب منهم و لجذب انتباههم.

10 minutes





الموضوعالأصلي : how to prepare the lesson // المصدر : اردني انجلش // الكاتب: GNASSORA



توقيع : GNASSORA








الخميس 4 أغسطس 2011 - 20:29
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مؤسسين الشبكة
الرتبه:
مؤسسين الشبكة
الصورة الرمزية


البيانات
انثى
عدد المساهمات : 7166
نقاط : 23072
السٌّمعَة : 59
تاريخ التسجيل : 11/01/2011
الموقع : Jordan
تعاليق : TO BE OR NOT TO BE THAT``S THE QUESTION
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://jordan-english.yoo7.com


مُساهمةموضوع: رد: how to prepare the lesson



how to prepare the lesson

Out of Class Activitiesأنشطة خارج الفصل الدرلسي

Crafts
- Ask your students to log on to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and make their own folders. You can ask them to keep their pieces of homework in those folders.
- They can also make their own book marks and mark pages they should study during the weekend
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


أعمال فنيه:
- اطلب من الطلاب الدخول على الموقع التالي:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

و عمل ملف خاص بهم لحفظ الفرض المنزلي فيه .
- كما يمكنهم وضع علامة عند الصفحة التي يجب عليهم دراستها خلال العطلة:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Self-Assessmentالتقييم الذاتي للمدرس

If
you do not use songs very often, was this lesson a success? Did your
students manage to use request expressions well? Think about how they
were able to do this and what the good points of your model were.




Let us know how it went!



The
go4english team are always delighted to hear your comments and feedback
on the materials we develop for you. Please email us with your
comments and suggestions so that we can make sure you get want you want
from us.





الموضوعالأصلي : how to prepare the lesson // المصدر : اردني انجلش // الكاتب: GNASSORA



توقيع : GNASSORA









الإشارات المرجعية

التعليق على الموضوع بواسطة الفيس بوك

الــرد الســـريـع
..





تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة